Здраве

Show_8_1_tips_web
Здраве

8+1 препоръки за добро храносмилане

За да не ви „засяда“ храната в стомаха, прочетете следните препоръки:

1. Не консумирайте „тежки“ храни, т.е. такива, които сте забелязали, че ви създават проблеми. Избягвайте също така прекомерната консумация на ядки, варива, карфиол и броколи.

2. Приемайте храната на по-малки порции, но по-често. Не оставяйте стомаха си празен с часове, тъй като след това, като седнете на маса, ще сте прегладнели и със сигурност ще прекалите, което впоследствие ще ви създаде чувство на тежест.

3. Погрижете се да поддържате телесното си тегло в нормални граници и да не носите дрехи, които са твърде тесни в областта на кръста и стомаха, тъй като тесните дрехи оказват натиск върху стомаха и тласкат храната към хранопровода.

4. Не се хранете набързо и в изправено положение. Отделете необходимото време. Храненето в изправено положение води до прием на по-голямо количество храна. Важно е да сдъвквате храната бавно и добре, тъй като в противен случай приемате голямо количество въздух, който е отговорен за появата на затруднено храносмилане.

5. Избягвайте активните разговори по време на хранене, за да не се натрупа въздух в стомаха.

6. Намалете пушенето и се опитайте да не пушите непосредствено след хранене. Пушенето дразни стомашните жлези и увеличава киселините.

7. Избягвайте кафето, чая, газираните напитки и содата, както и големите количества алкохол, и най-вече бира. Всички изброени дотук могат да предизвикат отпускане на долния езофагеален сфинктер, в резултат на което стомашните течности преминават нагоре в хранопровода и предизвикват появата на киселини. При хора с ниска стомашна киселинност, обаче, появата на киселини спомага за повишеното отделяне на стомашен сок и оттам за по-добро храносмилане.

8. Намерете време за спортуване. Редовните, умерени физически упражнения улесняват функционирането на храносмилателния тракт.

9. Опитайте се да не заспивате на пълен стомах. Погрижете се да минат поне два часа от последното ви хранене, така че да е приключил процесът на храносмилане, за да нямате проблеми през нощта.